top of page

#1 Twoje wesele w 2020 a Koronawirus...

Zaktualizowano: 26 mar 2020

Wiem, że nie ma idealnego momentu na rozpoczęcie bloga ślubnego. Kogo to interesuje w takich okolicznościach ?!


Tego chyba nikt się nie spodziewał, ale z racji tego, że hasło #noexcuses przyświeca mi także w ekstremalnych warunkach , to właśnie teraz powstał powstał pierwszy darmowy materiał, który ma Ci pomóc stworzyć nie tylko plan A i B ale też C (Chcesz otrzymać plik pdf? Napisz do mnie maila) .

Chciałam ...

Chciałam się przedstawić, powiedzieć coś o sobie. Powiedzieć, że nie jestem kolejną weddingplanerką, jestem człowiekiem zajmującym się tematyką od kuchni, osobą pracującą w Resorcie z 3 salami weselnymi, który w ciągu roku obsługuje wraz z swoim teamem około 80 wesel rocznie i tak od 4 lat…


Chciałam Ci powiedzieć, że weddingplanerki i dekoratorki mają może z 10-30 uroczystości rocznie i że moje doświadczenie specjalistyczne co do dnia, w którym odbywa się Wasz dzień jest bogatsze…


Chciałam Ci powiedzieć, że widzę Was od samego początku - zarezerwowanie sali jest jedną z pierwszych rzeczą, którą należy ustalić w ramach przygotowań ślubnych Wiedzę Was w dzień Waszego ślubu oraz w dniu, w którym Wasze emocje już opadły a wdzięczność Was wypełnia…


Chciałam się przedstawić jak w najlepszym świetle, wzbudzić w Tobie wieloma argumentami zaufanie …

 

A tu bach ! Świat zarówno Twój, jak i mój stanął na chwilę w miejscu!


Mój fanpage i moje powstająca strona mają być inne. Nieoparte na plotkach, treściach o dziwnych tradycjach weselnych czy innych tematach ze stron, których ja roboczo nazywam ,,pudelki ślubnymi”. Ma być o planie, zarządzaniu projektem, zarządzaniu konfliktem, o liczbach, budżecie, dobrym designie, check listach, harmonogramach, stylu i klasie.

O rzeczach najważniejszych związanych z ślubem czyli o Was, o zmianie, procesach, miłości…


A zaczynamy od najtrudniejszego- od zarządzania konfliktem (konfliktem wyboru)- powiedziałabym nawet o zarządzaniu w sytuacji kryzysowej…

Ani ja, a tym bardziej Wy, nie chcieliśmy tego ale takie zastaliśmy razem czasy.

A kryzys tym razem Panny Młodej nie jest dylematem rangi czy wstążka na zaproszeniach ma być w pudrowym czy bardziej łososiowym różu. Ranga jest inna- bardzo poważna. Myślę, że dawno przyszłe Panny Młode nie miały takiej trudnej sytuacji jak Wy z 2020 roku. Uwierzcie mi, że rozumiem Was doskonale. Sama się martwię.


Fakt jest taki, że stoicie przed bardzo trudną decyzją- odwołać wesele czy nie?

Czy przesunąć termin uroczystości, a może wszystko się uspokoi i wesele się jednak odbędzie??? To ogromny stres! Cała branża ślubna przeżywa go razem wraz z Wami.


Na dzień 14.03.2020 oficjalne stanowisko rządowe w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego, na terenie Polski jest takie, że obowiązuje zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób. Obejmuje on także wesela i spotkania rodzinne oraz zgromadzenia religijne.

Niezależnie od tej sytuacji Urzędy Stanu Cywilnego lokalnie wprowadzają własne ograniczenia co do maksymalnej liczby uczestników ceremonii ślubnych. W wielu Restauracjach i salach weselnych przed tym nakazem wprowadzono wiele środków prewencyjnych ( w naszej m.in takie https://www.instagram.com/p/B9pLLtClrCO/?utm_source=ig_web_copy_link ).


W związku z powyższym uroczystości przez najbliższe 2 tygodnie są odwołane. Co nastąpi później? Trudno na ten moment powiedzieć. Sytuacja jest bardzo dynamiczna.


Póki co apeluję o rozwagę i odpowiedzialność!

Rozważcie z Partnerem plan A, B i C w zależności jod tego ak sytuacja będzie się miała w Polsce i na świecie. Przyjmijcie minimum dwa różne scenariusze co będzie za 2 tygodnie, miesiąc,

3 miesiące i pół roku.

Nie podejmujcie pochopnie decyzji o odwołaniu wesela, ale też nie zatrzeciewiajcie się w myśli "CHSS (choćby skały srały) będzie ślub!".

Niech różne scenariusze przejdą Wam przez głowę. Dobry plan zgodnie z Waszymi wartościami będzie odpowiedzią na nurtujące Was pytania.

Usiądźcie z Parterem. Porozmawiajcie! Bądźcie dla siebie wsparciem, sytuacje kryzysowe są próbą. Nie nakręcacie siebie i swoich rodzin. I błagam to nie, że są to znaki z kosmosu, że wesele nie ma się odbyć !


Niech przyświeca Wam myśl mojego Taty : ,, Tylko spokój nas uratuje “ .

Napiszcie scenariusze, o których wspominałam a następnie proponuję abyście odpowiedzieli sobie na poniższe pytania:


1) Jak wygląda obecnie realnie sytuacja w moim regionie, województwie, kraju w związku z Koronawirusem ?


2) Jaka jest sytuacja teraz a jak może ona wyglądać w dniu naszego ślubu?


3) Jak liczne jest Wasze wesele i czy ta liczba osób stanowi realne zagrożenia?


4 )Ilu gości na Waszym weselu jest z zagranicy i czy bez nich wyobraźcie sobie Wasz wielki dzień?


5) Ile osób starszych jest zaproszonych na Waszej uroczystości weselnej lub z grupy ryzyka?

Jak sala weselna podchodzi do tematu Koronawirusa i czy jest przychylna do przesunięcie terminu wesela?


6) Jakie zapisy widnieją na umowach wszystkich moich podwykonawców związanych z ślubem?


7) ...?


( Pełny zestaw pytań i zadań w moim pdf- zostaw mi swój mail a wyślę Ci darmowy mini e-book)


A potem podejmijcie odpowiednie kroki!


Czym innym jest Panika, a czym innym rozwaga i dobry plan ( lub kilka planów)!

Najlepsze co wszyscy w obecnej sytuacji możemy zrobić to zatrzymać epidemię przez NIE WYCHODZENIE Z DOMU! Przestrzeganie zaleceń higieny i zachowanie spokoju i czujności.

Jak To się wszystko ma do Waszego ślubu ?!

Im bardziej poważnie DZIŚ potraktujemy COV-9 tym lepiej. Istnieje realna szansa, że epidemia ,,zwolni” a na Waszym weselu będzie ona tylko wspomnieniem. W tym momencie w Chinach epidemia jest już zatrzymana, więc przestrzegając restrykcyjnie nakazy przyczyniamy się do powstrzymania rozszerzenia jej.


Wrócę do rozwijania Fanpage’a częściej i więcej po pandemii- lub jak będę miała jakieś ważne treści i decyzje z nim związane.


Ten blog ślubny ma naprawdę trudny start ….


Mam nadzieję, że te niecodzienne czasy pozwolą nam na zbudowaniu autentycznej relacji (moją i Waszą). Pozwolą Wam zrozumieć, że ślub to zarządzanie projektem i jak w każdym projekcie mogą się pojawić elementy negocjacji, konfliktu, zarządzania czasem i zespołem. Wy jesteście liderami i autorkami Waszego największego projektu w życiu - projektu ślub.

Mam nadzieję, że ten post chodź trochę Wam pomoże .


PS. Pamiętajcie aby koniecznie NA KARTCE NIE W GŁOWIE odpowiedzieć sobie na powyższe pytania zanim podejmiecie jakiekolwiek decyzje.

 


305 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
bottom of page